Kuchnie świata...gruzińskie pierożki chinkali

Ostatnimi czasy dużo się dzieje wokół gruzińskich pierożków chinkali...show telewizyjne promuje ich coraz bardziej co idzie za tym wprowadzanie ich do naszej kuchni. 

Ja jak to ja postanowiłem zmodernizować przepis :))) Z własnego doświadczenia wiem, że wiele osób nie przepada za baraniną czy wołowiną, dlatego stworzyłęm przepis z mięsem...drobiowym.
Tak to włąśnie to mięso jest dzisiaj głównym skałdnikiem moich chinkali. Powiem wam szczerze, że smakiem się zdziwiłem, ponieważ myśałem, że mogą być tylko z baraniny czy wieprzowiny, dziś udowadniam, ze drób to również idealne mięso do tych pierżków. Zapraszam was wszystkich do spróbowania :)



Chinkali, soczyste gruzińskie pierożki z mięsem drobiowym

Farsz:
300 g mielonego mięsa drobiowego
1 cebula
1/2 szkalnki bulionu
1 łyżka oliwy
mielone nasiona kolendry
sól, pieprz
zioła
ciasto:
300 g mąki
szkalnka ciepłej wody
sól
mąka do posypywania

Farsz:
 Mięso drobiowe drobno posiekać lub zemleć. Cebulę drobno posiekać i zeszklić na oliwie. Dodać do mięsa, przyprawić solą, pieprzem, kolendrą i ziołami. Do przygotowanej masy wlać tyle bulionu ile wsiąknie w mięso, nie więcej jednak niż szklankę.

Ciasto:
 Mąke wysypać na stolnice, wsypać sól i stopniowo dodawać wodę, wymieszać i zagnieść sprężyste, twarde ciasto jak na pierogi. Uformować ciasto w kulę, przykryć i zostawić na pół godziny. Podzielić ciasto na 3 części, z każdej uformować kulę, a następnie rozwałkować ją na placek o grubości ok. 1,5 cm. Posypać ciasto mąką i szklanką wycinać kółeczka ciasta. Kółeczka jeszcze raz obtoczyć w mące i rozwałkować je na cieniutkie placuszki.
Na rozwałkowane, cienkie placuszki dawać po łyżeczce farszu i zebrać brzegi w harmonijkę. Skleić czubek w zgrabny czubeczek.
Nadmiar ciasta z czubka można odciąć. Do wrzącej, osolonej wody wkładać partiami Chinkali. Zamieszać delikatnie łyżką, żeby ciasto nie przykleiło się do dna garnka. Gotować do momentu wypłynięcia na wierzch. Podawać gorące.

Polecam i pozdrawiam
bartek boratyn









Komentarze

  1. Chinkali z kurczakiem?
    To mogą być jedynie pierożki a la chinkali.
    I jakie zioła dodałeś do farszu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiście, chinkali z kurczakiem, a czemu nie ? :)
      Dodałem przede wszystkim mielone ziarna kolendy oraz tymianek, rozmaryn.

      Usuń
  2. własnie kusi mnie, żeby takie przygotować :) bo nigdy takowych nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie spróbuj bo sa naprawdę dobre :))) Pozdrawiam Cię ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty