Zapach świątecznych ciast...

Święta wielkanocne to przede wszyskim babki...ucierane, drożdżowe, zależy gdzie.

U mnie w domu Wielkanoc to przede wszystkim mazurki...pięknie udekorowane, aromatyczne od dodatku fantastycznych przypraw.
Moja kuchnia oczywiście nie byłaby sobą gdyby nie moje fantazjowanie...
Mazurek...bardzo oryginalne ciasto...proste, a zarazem pyszne. Moja wersja mui się wyróżniać poprzez samą nazwę bloga. Okres świąt jest wyjątkowy więc i moje wypieki są inne.
Tyle powiem, że BYŁ pyszny...




MAZUREK WIELKANOCNY

Dodatki w postaci szafranu i daktyli to moja fantazja. Ten cudowny wypiek można piec z czym się tylko chce :)

1 szklanka mąki
1 szklanka cukru
4 jajka
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 szklanki orzechów włoskich siekanych
1/4 szklanki płatków migdałowych
1/2 szklanki pokrojonych daktyli
szczypta szafranu całego oraz pół łyżeczki mielonego 
biała czekolada na oblanie

Ubijamy pianę z 4 jaj, nastepnie dodajemy cukier i ubijamy jeszcze z 2 minuty. Po tym czasie wsypujemy makę, proszek do pieczenia, orzechy, migdały, daktyle i szafran.
Delikatnie mieszamy do połączenia składników ze sobą.
Wylewamy na formę wyścieloną papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika na 30/40 minut w temperaturze 180st.

Oczywiście udanych wypieków wam zyczę i smacznego :)
Pozdrawiam Bartek B.








Komentarze

  1. no, pięknie ci wyszedł;) Choć jego wysokość faktycznie wybija sie ponad normy, ale chyba mu to nie szkodzi;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziekuję ;) taak troszke jest wysoki, ale to tylko wina niepotrzebnego proszku do pieczenia :)

      Usuń
  2. wygląda bardzo nietypowo jak na mazura ale na pewno jest smaczny:) orzechy i biała czekolada ja nic więcej nie potrzebuje do szczęścia:) Ja dzisiaj otwarłam sezon przepisów wielkanocnych na swoim blogu,zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ohhh bardzo miło mi to słyszeć :) Oczywiście juz zaglądam :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty