Nieznajomy patison - Patisony nadziewane cukiną z szafranem

Cóż to takiego jest ???

Nieregularny kształt, przyominający UFO z kreskówek. To warzywo pełne słońca i wspaniałego smaku.
Wyhodowałem ich sobie sam, ale tak naprawde nie miałem pojęcia co mógłbym z nich przygotować. 
Jak zawsze wszedłem do kuchni, sprawdziłem dostępnośc składników i wziąłem się do pracy, co z tego wyszło zobaczcie sami :)


Patisony faszerowane nadzieniem cukiniowo - szafranowym

Składniki:
2 patisony
1 mała cukinia
2 małe pomidory
połowa małej cebuli, 1 ząbek czosnku
szafran, sól, pieprz, oliwa, kurkuma

Na początku obieramy cukinie i ścieramy ją na tarce o małych oczkach.
Pomidory dokładnie myjemy i kroimy w malutką kostkę.
Na patelni rozgrzewamy oliwę i podsmażamy na niej pokrojoną w drobna kostkę cebulę oraz czosnek.
Następnie do tego dodajemy cukinię oraz szczyptę szafranu oraz kurkumy.
Patisony myjemy i odcinamy górną część. Łyżką wydrążamy środek. 
Do cukini na sam koniec dodajemy pokrojone pomidory. Wszystko dokładnie mieszamy i doprawiamy sola oraz pieprzem.
Gotowe nadzienie przekładamy do pustych patisonów i wkładamy do piekarnika na 180 st ok 30/45 minut.

Smacznego :)
Polecam i pozdrawiam, bartek.






Komentarze

Popularne posty