Proziaki - smak podkarpacia

Jedną z najpopularnieszych potraw w regionie podkarpacia na pewno są proziaki.

"Biedne" placki pieczone na blasze...zrobione z ciasta składającego się z mąki, zsiadłego mleka z dodatkiem prozy.
To własnie nieopodal mojej miejscowości proziaki zajmuja najwyższą pozycję w produktach regionalnych.
Zapraszam wszystkich do spróbowania, bo naprawdę warto.


Regionalne proziaki

1/2 kg mąki pszennej
1 szklanka zsiadłego mleka
1 jajko
1 płaska łyżeczka sody
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli

Z wszystkich składników zagnieść dokładnie ciasto. Pokroić na małe, o dowolnym kształcie placuszki - dość płaskie.
Piec możemy na dwa sposoby. Jeśli nie posiadamy pieca kaflowego możemy spokojnie zastąpić go grubą blachą połozoną na palnik kuchenki gazowej lub normalnie w piekarniku. Piec z obydwustron do momentu, gdy się zrumienią.

Smak tradycji podkarpackiej :)
Polecam i pozdrawiam, bartek boratyn



Komentarze

  1. Fajne, ja na kuchni węglowej piekę macę, ale to też chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od dawna mam smak na proziaki, ale jakoś wciąż o nich zapominam. A są takie pyszne! Szczególnie z masełkiem... mniam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój chłopak od dawna prosi mnie o proziaki;) Na pewno skorzystam z Twojego przepisu;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne,wspanialy smak z przed 60 lat kiedy byłem na wakacjach 60 km od Łodzi, posmarowane masłem PRAWDZIWYM zrobionym w kierzance. Dzis tych smaków nie uświadczysz,na każdy m kroku chemia, konserwanty.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty