W Jasle po rewolucji Magdy Gessler- u Schabinskiej

Od dawien dawna chciałem odwiedzić restaurację "U Schabińskiej" po rewolucji Magdy Gessler, lecz nigdy nie mogłem znaleźć czasu, by tam na spokojnie pojechać. Tym razem nie mogłem odmówić znajomej Pani Ani i wyruszyliśmy w drogę w odpowiedzi na zaproszenie. Po przyjechaniu na miejsce od razu rzuciło mi się w oczy zachęcające zdjęcie właścicieli wraz z Magdą Gessler. Czas wejść do środka. Pierwsze słowo jakie wypowiedziałem było "wow". Niesamowite wnętrza, całkowicie urządzone w moim stylu...czerń, czerwień i te malowane róże. Naprawdę coś niesamowitego.

No to czas na pierwsze danie :)
Postanowiłem zasięgnąć do naszej podkarpackiej tradycji i wybrałem z karty dań najbardziej pasujące do naszego regionu dania, co lepsze, sama Magda Gessler podczas rewolucji zwróciła uwagę na bogactwo naszego regionu wprowadzając do menu te potrawy. 
Zaczynamy barszczem czerwonym z prawdziwego zakwasu robionego na miejscu, do tego tłuczone ziemniaki, a na wierzchu skwarki i śmietanka dla koloru i złagodzenia smaku...pyszne, proste danie z naszego regionu. Naprawdę warto zacząć taką zupą ucztę jak ja to zrobiłem.
Następnie na stole pojawiły się gołąbki i to nie jeden rodzaj! Na początku z kasza gryczaną i boczkiem, a polane wspaniałym sosem na bazie śliwowicy ze śliwkami i boczkiem. naprawdę dla mnie chyba najlepsze gołąbki jakie kiedykolwiek jadłem i pomyśleć, że to nasza tradycja. Kolejną wersją były gołąbki z kaszą perłową z jasnym sosem ze świeżymi grzybami. Bardzo ciekawe danie, ponieważ wydaje mi się, że każdy z nas zna gołąbki, ale z ryżem, natomiast z kaszą są jednym słowem zapomniane.
Potem na stół wkroczył łosoś z wybitnie kremowym sosem śmietanowym. Naprawdę bardzo smakowało mi to danie. A później była jeszcze kaczka z obłędnym sosem/konfiturą żurawinową. 
Pod koniec pojawił się tytułowy schab pieczony z kością podany z sosem. Nigdy w życiu nie jadłem tak pysznie wypieczonego, a co lepsze tak miękkiego schabu. Dowiedziałem się, że wcześniej taką kruchość nadało mu peklowanie oraz oczywiście wskazówki Magdy Gessler. Najlepszym pomysłem rewolucyjnym restauratorki było wprowadzenie ceny za schab takiej ile się go zjadło. Naprawdę niesamowite!
...ostatni był tort trzywarstwowy, który został wprowadzony również przez Magdę Gessler. Powiem wam, że dla mnie był wybitny. Jestem ogromnym fanem słodkości i tort w tym dniu pobił dla mnie wszystko. Naprawdę coś niesamowitego!

Wszystkich bez wyjątku zapraszam do Jasła do restauracji "U Schabińskiej"...warto skosztować te cuda. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że to miejsce jest najpyszniejszym na podkarpaciu i co lepsze wspaniali właściciele...tak dobrzy, że należy się im ten sukces w 100%.

Baaardzo baaardzo chciałem podziękować właścicielom za wspaniałe przyjęcie z przepysznym jedzeniem oraz Panu Oktawianowi za życzliwe podjęcie nas.

Następny post będzie o najlepszej pizzy włoskiej w Polsce!

Restauracja


ul. Floriańska 42  38-200 Jasło
 tel. 13 443 66 70
fax. 13 443 66 71 
kom. 797 334 660
 e-mail: perlajaslo@op.pl











Komentarze

Popularne posty