Pieczona pieczarka z nadzieniem brokułowo szafranowym

Kochani widząc statystyki mojego bloga...dziwię się i nie wierzę, ze codziennie tyle osób pojawia się tutaj szukając inspiracji oraz przepisów. Dlatego przemyślałem wszystko i czas na zmiany. Dzisiejszy dzień to bardzo poważna granica dla mnie w moich sprawach, ale również życia bloga. Zapraszam was na totalnie odnowionego i mam nadzieję, czytelniejszego bloga Szafranowy raj - Bartka Boratyna.
Zastanawiając się nad usunięciem znacznej części postów pomyślałem, że jestem głupi! Tutaj zaczynając od pierwszego wpisu widzicie jaką drogę pokonałem, i jak polepszyła się jakość dań jak i zdjęć.

Dzisiaj mam dla was wyjątkową przystawkę bardzo złożoną w smaku, ale naprawdę pyszną. Prezentuję wam pieczoną pieczarkę z nadzieniem z brokuła gotowanego w mleku z szafranem. Dokładnie umyty kapelusz pieczarki przygotowany na wyjątkowe nadzienie, a wszystko to posypane wielomiesięcznym włoskim parmezanem. 


Pieczone pieczarki z nadzieniem brokułowym

-6 większych pieczarek koniecznie białych, uważajmy na ciemny kolor oraz plamy- mogą one sygnalizować o złym stanie świeżości pieczarek
-połowa niewielkiego brokuła
- szczypta szafranu
-150 ml mleka
-200 ml wody
-łyżka masła
-szczypta kurkumy
-połowa szalotki
-parmezan
-sól, pieprz

Pierwszym naszym zadaniem będzie dokładne umycie pieczarek oraz osuszenie ich. Następnie jednym, pewnym ruchem odrywamy nóżkę od kapelusza, później krojąc ją w drobną kostkę. Podobnie robimy z szalotką siekając ją w drobną kostkę. Teraz bierzemy patelnię i roztapiamy na niej masło, na którym zaraz będzie smażyć się cebula wraz z nóżkami pieczarek wcześniej pokrojonymi. Kolejnym krokiem będzie dokładne umycie brokuła i podzielenie go na małe różyczki. Te również dobrze myjemy i gotujemy w wodzie połączonej z mlekiem oraz szczyptą szafranu i soli. Gdy ten będzie ugotowany jeszcze ciepły przekładamy do podsmażonej cebuli z nóżkami pieczarek. Wszystko ze sobą smażymy na niewielkim ogniu doprawiając solą, pieprzem, szafranem oraz kurkumą. 
Gdy nasze nadzienie będzie już pyszne przekładamy do naszych wcześniej przygotowanych kapeluszy i wszystko obficie posypujemy parmezanem. Wstawiamy nasze pieczarki do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, by piekły się ok 20/25 min.
Do dekoracji możemy użyć świeżego koperku, który jeszcze bardziej podkreśli smak brokuła.





Komentarze

Popularne posty