Rekin na musie z karmelizowanego grejpfruta

Już niedługo święta, został zaledwie tydzień, a obowiązków coraz więcej. W telewizji święta, w radio święta, gazetach święta, a ja mam dla was miłą niespodziankę. Będziecie mnie mogli jutro od 9:00 usłyszeć w warszawskim radio Kolor na 103 FM. Wraz z Panią Martą Januszewską będziemy rozmawiać o świętach w tym ubieraniu choinki oraz oczywiście o piernikach. Bardzo serdecznie zapraszam :)



Rekin...już gdy o tym komuś mówię to wystawia oczy ze zdziwienia, ale dlaczego skoro to normalna ryba, tylko troszkę większa od pozostałych :)
Chciałem zrobić coś naprawdę wyjątkowego. Połączyłem właśnie rekina, grejpfruta oraz ubóstwiany przeze mnie rozmaryn. Stek z ryby wcześniej zamarynowany w soku z cytrusów, soli oraz pieprzu najpierw lekko podsmażyłem na patelni, a następnie dopiekłem w piekarniku. A resztę przeczytacie w przepisie, zapraszam :)



Rekin na musie z karmelizowanego grejpfruta z rozmarynem

2 steki z rekina
2 duże grejpfruty
łyżka cukru
szczypta soli
pieprz świeżo mielony
kilka gałązek rozmarynu
100 ml soku z cytrusów


Na początku marynujemy rybę w soku z cytrusów, soli i pieprzu. Pozostawiamy ją na ok godzinę. W tym czasie obieramy grejpfruty i dokładnie filetujemy je, by nie pozostało błon.
Na suchą patelnie dajemy cząstki owoców i karmelizujemy z dodatkiem pokrojonego rozmarynu. Następnie doprawiamy solą i pieprzem i dalej smażymy. Na końcu blendujemy nasze owoce, bo powstał nam mus.
Rybę bardzo delikatnie podsmażamy na patelni z dodatkiem oleju. Po ok 30 sek z każdej strony, przekładamy rybę do folii aluminiowej i zapiekamy w piekarniku na 170 st jeszcze ok 5 min.

Smacznego, polecam.


Komentarze

Popularne posty