Kolejne marzenie spelnione...wizyta w Dzien Dobry TVN

19. 01 w godzinach rannych jak zwykle sprawdzałem skrzynkę mailową i dostrzegłem nieprawdopodobnie radosnego maila z redakcji Dzień Dobry TVN...przed otwarciem drżałem, domyślałem się co tam będzie, aż w końcu patrzę, a to zaproszenie na gotowanie :)
Nawet nie wiecie Moi Drodzy jak się ucieszyłem...w sumie to radość spełnionego marzenia jest nie do opisania.
Dostałem wyjątkowy termin, bo 22.01, który właśnie był Dniem Dziadka. Mogłem sobie "popłynąć" z przygotowaniem menu, ale jednak nie było to takie proste. Temat "Kuchnia, która łączy pokolenia". Od razu przyszło mi na myśl kilka sprawdzonych, moich przepisów, ale nie mogłem ulec emocjom i od razu wysłać propozycji.
Nieprzespana noc i ciągłe myślenie, aż w końcu podjąłem decyzję.

W czwartek od samego rana towarzyszył mi uśmiech na twarzy. Poszedłem do studia, z wszystkimi się ciepło przywitałem i zaczęła się pierwsza i oby nie ostatnia przygoda przed kamerą najlepszej telewizji śniadaniowej.



http://dziendobry.tvn.pl/wideo,2064,n/gulasz-z-dzika-i-czekoladowe-trufle,155712.html

Na pierwszy ogień poszło kaszotto z kaszy pęczak, na białym winie z grzybami leśnymi :)


Kaszotto z kaszy pęczak na białym winie z grzybami leśnymi
Składniki:
1 szklanka kaszy pęczak
1,5 l bulionu drobiowego
250 ml białego wina
5/6 prawdziwków
sól, pieprz, przyprawy
1 cebula
3 łyżki masła

Następnie ekipę programu oraz porannych śpiochów zaskoczyłem pieczonym dorszem pieczonym w cudownie aromatycznej zalewie.


Dorsz pieczony na zielonym groszku 
Składniki:
świeże filety z dorsza
0,5 śmietany 18%
2 świeże cebule 
musztarda
garść suszonych grzybów
woda
sól, pieprz
0,5 kg zielonego groszku
ugotowany biały ryż
0,25 ml bulionu drobiowego
sól, pieprz

Później z piekarnika wyskoczył dzik, tak wyczekiwany przez wszystkich, którego podałem z pysznymi plackami ziemniaczanymi.


Gulasz z dzikaSkładniki:
1 kg dziczyzny
15 prawdziwków (można oczywiście użyć innych grzybów, również będą wspaniałe)
125 ml koniaku
2 duże lub 3 małe marchewki
olej rzepakowy
1 litr bulionu grzybowego
2 posiekane cebule
2 posiekane ząbki czosnku
2 łyżki masła
kilka ziaren owocu jałowca
kilka ziaren ziela angielskiego
3 liście laurowe
zioła: majeranek, tymianek, cząber
sól, pieprz
woda

A na koniec jakże przepyszne trufle czekoladowe z siekanymi orzechami i koniakiem cynamonowym :)


Czekoladowe trufle z orzechami
Składniki:
1szklanka cukru
1 szklanka mleka
2 szklanki mąki
1 żółtko
2 łyżki masła
garść włoskich orzechów mielonych
kieliszek mocnego alkoholu
kakao



Komentarze

  1. super gratulacje!i spełnienia kolejnych marzeń

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne przepisy, trzymam kciuki za spełnianie marzeń- nawet tych najbardziej "niemożliwych"

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty