Pora na wiosne - tort bezowy z masa pomaranczowa

Zawitała wiosna, a dzięki niej uśmiechu n naszych twarzach, nowe plany na najbliższą przyszłość i spełnianie marzeń.
Na początek tego wyjątkowego okresu przygotowałem na specjalną okazję...tort bezowy.
Zmieniam wszystko od spodu do góry, nie patrząc się na nic spełniam się najlepiej jak mogę.
Kiedyś, nawet kilka miesięcy temu siedząc w kawiarence TVN przy Marszałkowskiej marzyłem cicho, aby kiedyś znaleźć się na górze z moimi przepisami. Tak bardzo tego chciałem, pozytywnie myślałem, że udało się. Pierwszy raz, drugi, a może i będzie trzeci czego baaaardzo chcę.
Powracając do tortu bezowego to "ultrapyszny" deser, który ma w sobie same najlepsze rzeczy. Beza - jak wiadomo to szlachetność smaku, słodkość na miarę kulinarnego bogactwa. Róża - kojarzona z czymś wyjątkowym, najlepszym, co tu mogę napisać ? Dla mnie niezastąpiona w kuchni, najpyszniejsza! Truskawki...- wiosna!

Ostatnio na moim instagramie wybuchła wojna na temat szypułek w truskawkach. Sporo czytając oraz odwiedzając sporo restauracji i cukierni nie raz doświadczyłem truskawek z szypułkami w celu dekoracji. Ładniej wyglądając, a gdy na kawałku mamy jedna taka cząstkę to wiadome, że należy ją oderwać. Tort bądź inne ciasta nie służą bowiem do najedzenia się, lecz do posmakowania! Anna Starmach, jurorka programu MasterChef podkreślała w jednym z programów, ze to oczywiste, że truskawki podaje się z szypułkami. Więc nie widzimy w tym żadnego problemu :)

Kochani ta wyjątkowa pora roku wnosi do naszego życia same wspaniałości, ja życzę Wam przede wszystkim odnalezienia swojej pasji, która poprowadzi Was przez życie i dostarczy Wam ogrom wspaniałości w postaci spełnionych marzeń. Ja postawiłem wszystko na jedna kartę i powiem, że udało mi się osiągnąć to czego do tej pory chciałem. Pasja ponad wszystko, pasja najważniejsza i śmiech na twarzy!



Tort bezowy z masą pomarańczową i truskawkami

Na przygotowanie 1 bezy ( w torcie są 2!)

5 białek
3/4 szklanki cukru
5 łyżek wody różanej

Białka ubijamy, następnie dodajemy do nich po małej porcji cukru cały czas miksując. Po ok 10 min na samym końcu miksowania dodajemy wodę różaną. Wykładamy na blachę i pieczemy w temp. 110 stopni ok 1 godz 20 min.

Masa pomarańczowa:

0,75 l śmietanki 36%
budyń ugotowany z 0,5 l mleka, cukru i 3 żółtek
sok wyciśnięty z 2 pomarańczy
likier pomarańczowy
syrop różany

Na początku gotujemy gotujemy budyń z podanych wyżej składników i go chłodzimy. W tym czasie ubijamy śmietankę nie do końca na sztywno i gdy budyń będzie już chłodny dodajemy do ubitej śmietanki. Sok wyciskamy z pomarańczy, dodajemy łyżkę cukru i redukujemy, aż powstanie nam gęsta "galaretka". Gdy przestygnie dodajemy do naszej masy. Na końcu dodajemy likier pomarańczowy, oraz syrop różany.

Do ozdoby:

świeże truskawki
suszone pączki róży
szafran

Jedną z bezy ustawiamy na spód i nakładamy krem, następnie połówki truskawek - bez szypułek!, lekko dociskając nakładamy troszkę masy i przykrywamy kolejną bezą. Na nią dajemy resztę kremu i dekorujemy różą, truskawkami oraz szafranem.





Komentarze

Popularne posty