Kolejny sukces

Kochani znów się udało!
Strasznie się ciesze, że mogłem być z Wami i gotowaś kolejny, bo już trzeci raz w programie Dzień Dobry TVN :)
Obudziłem Was z uśmiechem na twarzy tworząc pyszności z avocado...dwie sałatki, stek oraz praliny, to właśnie moje menu sprawiło, że prowadzącym sprawiłem radość ze smaku :)

Avocado w roli głównej - Bartek Boratyn w Dzień Dobry TVN



Wszyscy, którzy już obejrzeli program, zapraszam do przygotowania moich autorskich sałatek.
Jedna z krewetkami i świeżą papają, której dodawało smaku avocado oraz przepyszna sałatka i bardzo prosta ze szpinaku, karmelizowanych gruszek, serem feta oraz avocado.

Znane już od 1000 lat, cenione i uznawane, za najwspanialszy owoc świata. Majowie i Aztekowie nazywali go leśnym masłem, gdyż w swoim miąższu znajduje się bardzo dużo dobrych tłuszczów - 15g /100g miąższu.
Najlepsze jest jednak bez żadnych dodatków. Świeża bułeczka, plasterki avocado...sól i pieprz :)



                                                    Sałatka z gruszkami i awokado
Składniki:
świeży szpinak
2 gruszki
ser feta
awokado
cukier
białe wino
1 świeże chili
łyżka masła
truskawki do dekoracji

Przygotowanie:
Szpinak myjemy, układamy na talerzu. Na patelni roztapiamy cukier i karmelizujemy na nim pokrojone w kostkę gruszki z masłem, które następnie polewamy winem. Siekamy chili, kroimy ser feta w kostkę oraz awokado. Wszystko układamy na szpinaku i dekorujemy truskawkami. Opcjonalnie możemy polać winegretem.


Szybka sałatka z awokado i papają
Składniki:
roszponka
awokado
dojrzała papaja
limonka
200 g krewetek
masło
kolendra
sól
pieprz
oliwa

Przygotowanie:
Krewetki płuczemy w zimnej wodzie, następnie osuszamy. Na patelni rozpuszczamy masło i smażymy na nim krewetki z odrobiną soli, pieprzu oraz soku z cytryny. Na roszponce układamy pokrojone w kostkę awokado, świeżą papaje, krewetki oraz posypujemy kolendrą. polewamy oliwą, doprawiamy do smaku.

Komentarze

Popularne posty