Wspanialy tort!

Tyle wiadomości, tyle gratulacji! Bardzo chciałem Wam za te miłe, ciepłe słowa podziękować i powiedzieć, że nie byłoby mnie w takiej wersji w jakiej oglądacie mnie w Dzień Dobry TVN.
Ten dzień był wyjątkowy! Nigdy nie myślałem, że go spotkam, że coś dla niego przygotuję...nierealne stało się realne. Przygotować specjalny tort dla Buddy'ego Valastro - mistrza świata cukiernictwa to ogromny zaszczyt dla mnie i możliwość poddania się krytyce osobie która jest autorytetem wielu osób.

Tort, jaki dla niego przygotowałem zrobił furorę! Połączyłem smaki bardzo nietypowe, chciałem w nim pokazać sobie, moje wnętrze. Kwaśna marakuja i szlachetna róża...na spodzie pieczony mus czekoladowy, a na wierzchu na błyszczącej czekoladzie - płatki prawdziwego złota.
Buddy, jak skosztował powiedział, że tort jest wspaniały! Ja z tych emocji już nic więcej nie pamiętam. Zobaczcie to sami! :)

Buddy Valastro w Dzień Dobry TVN


Tort dla Buddy'ego

Tort miał 4 warstwy. Na spodzie był pieczony mus czekoladowy. Następnie mus z marakui, później biszkopt czekoladowy nasączony syropem różanym. Wierzch biszkoptu pokryty był musem różanym.

Przepis na mus z marakui:

05 l śmietanki 36%
0,5 kg mrożonego musu z marakui
20 g żelatyny namoczonej w zimnej wodzie

Śmietankę ubijamy, ale , żeby nie była w pełni ubita, wtedy jest mniejsze ryzyko nieudanego musu. Rozmrożony i zagotowany mus łączymy z żelatyną i delikatnie ostudzony ze śmietanką.

Przepis na mus różany:

0,5 l śmietanki 36%
2 garści suszonych płatków róży
20 g żelatyny namoczonej w zimnej wodzie
2 łyżki syropu różanego

W celu uzyskania pełniejszych kolorów można opcjonalnie użyć naturalnych barwników spożywczych.







Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty